Formulare

COMUNICAT

Actul de identitate se eliberează în baza prevederilor ORDONANŢEI DE URGENŢĂ NR. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, cu modificările şi completările ulterioare.
Actul de identitate este documentul care se eliberează la cerere, începând cu vârsta de 14 ani, fiecărui cetăţean român,  prin care face dovada identităţii, domiciliului şi după caz, a reşedinţei titularului.
Cu 15 zile înainte de  expirarea actului de identitate, cetăţenii trebuie să solicite  o nouă carte de identitate. Solicitarea unei noi cărţi de identitate se poate face cu cel mult 180 zile înainte de expirarea actului.

Termenele de valabilitate ale cărţilor de identitate sunt următoarele:
–    4 ani pentru persoanele cuprinse între 14-18 ani;
–    7 ani pentru persoanele cuprinse între 18-25 ani;
–    10 ani pentru persoanele care au împlinit 25 ani;
–    60 ani pentru persoanele care au împlinit 55 ani.

Cetăţenii sunt obligaţi să solicite o nouă carte de identitate în următoarele cazuri:

        – la expirarea actului de identitate;
        – dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, prenumele părinţilor, data sau locul naşterii;
        – în cazul schimbării domiciliului;
        – în cazul schimbării denumirii sau a rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor;
        – în cazul atribuirii unui nou CNP;
        – în cazul deteriorării actului de identitate;
        – în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;
        – când fotografia din actul de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;
        – în cazul schimbării sexului;
        – în cazul anulării actului de identitate;
        – pentru preschimbarea buletinelor de identitate.

Cetăţenii români care au domiciliul în România şi se află temporar în străinătate, pot solicita eliberarea cărţii de identitate prin intermediul altei persoane, pe bază de procură specială, autentificată le misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din ţara respectivă.

Termenul de soluţionare a cererilor pentru eliberarea actului de identitate este de până la 30 zile, acesta  putând fi prelungit cu cel mult 15 zile. Termenul mediu pentru eliberarea actului de identitate la S.P.C.L.E.P. Recaş  este între 6-10 zile ( dacă nu sunt necesare verificări suplimentare).

Menţionăm faptul că nerespectarea prevederilor legale privind solicitarea unei noi cărţi de identitate la expirare, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de până la 80 lei.

Acest site web utilizează cookie-uri pentru a îmbunătăți ușurința în utilizare. Sunteți de acord folosind site-ul în continuare.

Politica de Confidențialitate
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support