Direcția de Asistență Socială Recaș
Direcția de Asistenţă Socială Recaş este cadrul în care fiecare dintre noi poate învăţa cum să fie un părinte bun, un cetăţean responsabil, un beneficiar convins de propriile capacităţi şi mai mult decât atât poate învăţa cum să exceleze atât în viaţa de zi cu zi cât şi în cariera pe care o urmează. Cei care într-un fel sau altul au avut parte de această „şcoală” recunosc că munca şi implicarea în favoarea semenilor este ceea ce înnobilează individul şi dă sens vieţii.
1. DENUMIREA INSTITUȚIEI
Direcția de Asistență Socială Recaș – Primăria orașului Recaș
2. ACTE ÎNFIINȚARE
- Hotărâri ale Consiliului Local Recaș: H.C.L. nr. 61/2005, H.C.L. nr. 111/2006, H.C.L. nr. 233/23.12.2014, H.C.L. nr. 292/27.09.2017, H.C.L. nr. 85/29.05.2020
- Regulament de Organizare și Funcționare – Direcția de Asistență Socială Recaș
- Regulament de Organizare și Funcționare – Compartimentului Monitorizare Activitate Asistenți Personali
3. DECIZII ACREDITARE
Decizii de Acreditare: Certificate de Acreditare și Reacreditare nr. 83/22.09.2006, AF nr. 002348/2015, nr. 259/10.09.2010, nr. 428/15.10.2013, emise de Ministerul Muncii
4. STRATEGIA DE DEZVOLTARE A SERVICIILOR SOCIALE
Strategia de Dezvoltare a Serviciilor Sociale pentru perioada 2020-2025
5. ORGANIGRAMA
- Hotărârea Consiliului Local Recaș nr. 85/29.05.2020
- Organigramă
6. STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
Serviciul Public de Asistență Socială
- Compartiment Beneficii de Asistență Socială
- Compartiment Servicii Sociale
- Compartiment Monitorizare Asistenți Personali
- Compartiment Asistență Medicală în învățământ
- Compartiment Autoritate Tutelară
7. OBIECTUL ACTIVITĂȚII
Direcția de Asistență Socială își desfășoară activitatea în baza propriului Regulament de Organizare și Funcționare, în conformitate cu prevederile Hotărârea Guvernului României nr. 797/2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare si functionare ale serviciilor publice de asistenta sociala si a structurii orientative de personal
8. FIȘELE POSTULUI
- Fișa Postului Șef Serviciu
- Fișa Postului Compartiment Servicii Sociale
- Fișa Postului Compartiment Beneficii de Asistență Socială
- Fișa Postului Compartiment Asistență Medicală în învățământ
- Fișa postului asistent personal
9. POPULAŢIA ŢINTĂ ŞI BENEFICIARII SERVICIULUI
- familii aflate în nevoi;
- familii de plasament care au copii în plasament;
- familii beneficiare de ajutor social aflate în situaţii de risc social;
- familii monoparentale beneficiare de alocaţie de susţinere şi familii beneficiare de alocaţie complementară;
- familii beneficiare de prestații/beneficii de asistență socială;
- copii cu risc de separare de părinţi, aflaţi în situaţie de risc;
- copii cu risc de abandon aflați sub măsură de protecție;
- copii care au săvârşit infracţiuni şi nu răspund penal;
- copii cu dizabilităţi grave, cu handicap accentuat şi mediu;
- copii cu cerințe educaționale speciale;
- copii cu risc de eșec școlar și copii cu risc de abandon școlar;
- persoane vârstnice aflate în situaţie de risc social;
- situaţii în care este necesară instituirea tutelei şi curatelei pentru persoane care se află în dificultate;
- cazuri de copii proveniţi din căsătorii legal constituite, pentru care este necesară reprezentarea în instanţă , în situaţii de divorţ, încredințare, etc.;
- victime ale violenţei domestice;
- persoane și familii marginalizate social;
- alte cazuri aflate în situație de risc social și nu numai;
10. CARTA DREPTURILOR BENEFICIARILOR
Carta Drepturilor Beneficiarilor – anexă la Regulamentul de Organizare și Funcționare – Direcția de Asistență Socială Recaș
11. CODUL ETIC AL PERSONALULUI
Codul Etic al personalului – anexă la Regulamentul de Organizare și Funcționare – Direcția de Asistență Socială Recaș
12. REGULAMENTUL INTERN
Regulamentul Intern
13. LEGISLAȚIE
Legislație specifică Asistenței Sociale și Socio-Medicale
14. FORMULARE TIPIZATE – aici puteți descărca formulare tipizate privind beneficiile de aistență socială
Având în vedere dinamica legislației din ultima perioadă de timp privitoare la beneficiile de asistență socială și rapiditatea cu care se modifică și se completează actele normative specifice asistenței sociale, vă rugăm , ca pentru orice demers întreprins în ceea ce privește obținerea unui drept, să vă adresați în prealabil, personalului Direcției de Asistență Socială, de preferat telefonic, la numerele de telefon afișate pe site. În permanență vom depune eforturi în ceea ce privește reactualizarea informațiilor publice existente pe site.
14.1. Măsurile de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie
14.2. Ajutor social
14.3. Alocația de stat pentru copii
14.4. Alte beneficii de asistență socială
14.5. Persoane cu handicap
14.6. Indemnizație creștere copil
14.7. – Plasament familial
15. MISIUNI-VALORI
Misiuni :
- Imbunătăţirea calităţii vieţii personale ;
- transparenţă, respectiv punerea la dispoziţia celor interesaţi a informaţiilor referitoare la accesul la serviciile comunitare;
- tratamentul egal, efectiv aplicarea în mod discriminatoriu a criteriilor de selecţie a beneficiarilor de servicii;
- evaluarea şi monitorizarea procedurilor de lucru ale administraţiei publice;
- delimitarea clară a rolului autorităţilor publice locale de implementare a politicilor sociale la nivel local şi cele de furnizare de servicii comunitare;
- accentul pus pe măsurile active de depăşire a unei situaţii de nevoie personală în defavoarea celor tradiţionale pasive bazate pe sprijin financiar ;
- informarea continuă a cetăşenilor comunităţii;
Valori promovate:
Curajul – a avea puterea de a face ceea ce este bine şi de a urma propria conştiinţă.
Judecata înţeleaptă – a defini şi a înţelege scopurile valoroase şi a stabili priorităţile; a gândi prin prisma consecinţelor acţiunilor şi a fundamenta deciziile pe înţelepciunea practică.
Integritatea – a avea puterea interioară de a spune adevărul, de a acţiona onest în gând şi în faptă.
Bunătatea – a arăta grijă şi compasiune, prietenie şi generozitate faţă de ceilalţi.
Perseverenţa – a fi consecvent şi a găsi puterea de a merge mai departe în ciuda dificultăţilor, a eşecurilor personale.
Respectul – a arăta consideraţie faţă de oameni, faţă de autorităţi, faţă de proprietate şi, nu în ultimul rând, faţă de propria persoană.
Responsabilitatea – a duce la îndeplinire cu consecvenţă obligaţiile care revin fiecăruia, asumarea răspunderii pentru propriile acţiuni.
Autodisciplina – a avea control asupra propriilor acţiuni, cuvinte, dorinţe impulsuri şi a avea un comportament adecvat oricărei situaţii; a da tot ce ai mai bun în orice împrejurare.
16. OBIECTIVE
Obiectivul general: Dezvoltarea capacităţii autorităţii locale a oraşului Recaş, judeţul Timiş, de a acorda servicii sociale de calitate în contextul deficitului de servicii sociale de pe plan local.
Obiectivul a fost formulat în concordanţă cu obiectivul înscris în Strategia Naţională de Dezvoltare a Serviciilor Sociale.
Obiectivul specific: Îmbunătăţirea situaţiei de viaţă a copiilor şi familiilor aflate în situaţii de vulnerabilitate şi risc social.
S-a formulat acest obiectiv datorită numărului mare de familii aflate în astfel de situaţii care adesea conduce la abandon în diferite forme, abuz fizic şi psihic, eşec şi abandon şcolar.
Obiective specifice:
- Crearea unui sistem deschis, flexibil si transparent.
- Realizarea unei construcţii instituţionale eficiente, adaptată nevoilor sociale şi resurselor disponibile.
- Implementarea unui management performant de sistem.
- Promovarea dezvoltării unui sistem echitabil, armonizat şi integrat de servicii sociale la nivel național
- Dezvoltarea unei culturi proactive si participative în rândul populaţiei si beneficiarilor de servicii sociale
17. INFORMAȚII DE CONTACT
- Calea Timișoarei nr. 86, oraș Recaș, județul Timiș, Cod poștal: 307340
- http://webmail.primariarecas.ro/
- contact@primariarecas.ro
- spasrecas@primariarecas.ro
- asistentasociala1@primariarecas.ro
- asistentasociala2@primariarecas.ro
- Tel: 0356/177278, fax: 0356/177279
18. RECLAMAȚII ȘI SUGESTII
- Reclamațiile și sugestiile trasnmise pe adresa de e-mail a instituției (spasrecas@primariarecas.ro), vor fi preluate de conducerea instituției și soluționate cu celeritate, iar rezultatul modului de soluționare va fi transmis petentului.
- Aici puteți descărca model reclamație
19. ANUNȚURI
CONDUCEREA
ING. TEODOR PAVEL
Primar
CONSTANTIN CARCEA
VICEPRIMAR
JR. CĂTĂLINA MOLDOVAN
SECRETAR GENERAL
MNG. ELEONORA ȘTIRBU
ȘEF SERVICIU
,,Leadershipul este un proces de schimbare mai amplu. Înseamnă să ajungi să-i conduci pe toţi aceia care ţi-au spus că nu vei ajunge niciodată prea departe, iar în această luptă trebuie să urmezi oamenii, fiind liderul lor”.
Să iubim pe semenii noștri ca pe noi înșine, să masurăm pe alții cu măsura cu care ne măsurăm pe noi, să prețuim lucrurile și nevoile lor prin cele ale noastre. Când le vom dori cea ce ne dorim nouă și când îi vom feri de ceea ce ne ferim noi, atunci vom implini legea […] – Confucius